Tevredenheidsonderzoek
RAPPORTAGE NAV PATIENT TEVREDENHEIDSONDERZOEK 2019
In juli 2019 hebben we weer een patiënttevredenheidsonderzoek gedaan. De uitslag was erg lovend en dat is fijn.
Patiënttevredenheidsonderzoek over de huisarts:
Ik geef veel uitleg, patiënten hebben het gevoel dat ik de tijd voor ze neem, ze meeneem in beslissingen en uitleg waarom een bepaalde behandeling zinvol is. Wat minder voorkomt is dat ik mensen bel/familie bel tijdens opname. Ik laat dat meestal ná opname doen of ga, bij ernstigere zaken bij ze langs. Maar zelden heb ik tijd voor een bezoek in het ziekenhuis/verpleeghuis. Tijd voor maken dus.
Daarnaast hebben de patiënten niet altijd het idee dat ik alles al van hun voorgeschiedenis weet. Dat is wellicht zo; ik ben hier relatief kort in de praktijk (5 jaar). Misschien moet ik me ook meer aanwennen om even het dossier door te nemen alvorens de patiënt binnen te roepen, dat doe ik namelijk niet altijd.
Plan: dossier doorkijken voor binnenroepen en meer contact tijdens opname houden. (Dit laatste door visite in ziekenhuis of evt bellen/laten bellen)
Patiënttevredenheidsonderzoek over de praktijk:
Mensen zijn erg tevreden over het gebouw en klimaat. Wel vangen ze af en toe flarden op van de gesprekken in de speekkamer. Inmiddels hebben we een radio gekocht en aanstaan, want het gebouw is inderdaad gehoriger dan gedacht. De eigenaar wil niets aan de holle deuren e.d. doen. Ik wil het pand kopen, maar dat is nogal ingewikkeld gebleken. Wanneer ik het gekocht heb, laat ik er massieve deuren en geluidswerende strips in zetten. (De bouwkundige adviseerde dat)
Spreekuurorganisatie kan nog wat beter denk ik: mensen moeten wennen aan het feit dat ze niet altijd bij mij terecht kunnen, maar er is wel enige wachttijd voor spreekuur. Ik heb meer waarneming en ben weer 4 dagen gaan werken. Kijken of dat werkt